سرخط خبرها

مربی ایتالیایی استقلال را بشناسید| شاگرد سابق ساکی و پراندلی در کنار مجیدی!

  • کد خبر: ۷۹۹۲۲
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مربی ایتالیایی استقلال را بشناسید| شاگرد سابق ساکی و پراندلی در کنار مجیدی!
گابریله پین، مربی جنتلمن آبی‌ها که سرانجام به تمرین استقلال افزوده شد را بشناسید.

به گزارش شهرآرانیوز، از چندماه قبل فرهاد مجیدی، سرمربی جوان استقلال، اعلام کرد برای همکاری با گابریله پین، دستیار سابق چزاره پراندلی و آریگو ساکی، با او به توافق رسیده است. درنهایت و باوجود شایعات فراوان، گابریله پین در امارات به اردوی آبی‌پوشان اضافه شد. گابریله پین درباره دوران کودکی‌اش می‌گوید: «پدرم در سن سی‌سالگی و هنگام کار در ساختمان دچار حادثه تلخی شد و تا پایان عمر هنگام راه‌رفتن مشکل داشت. آن‌ها هزینه ساختن زندگی فرزندان خود را با سلامتی‌شان دادند.»


گابریله پین در خانواده‌ای رشد کرد که پدر و مادرش کارگر بودند؛ یکی در کارخانه ابریشم و دیگری در نساجی. او متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۶۲ در وتریو ونه‌تو در استان ترویزو بود و از همان ابتدا علاقه شدیدش به فوتبال را نشان داد. او ​​بازیکنی غیرعادی در میان ستاره‌های آن نسل یوونتوس محسوب می‌شد. رفتاری جدی و مؤدبانه داشت و خیلی اهل شوخی و تفریحات دیگر هم‌تیمی‌هایش نبود. معمولا در سفر‌های طولانی شاهد بودیم که گابریله پین زمان خود را با خواندن یک کتاب خوب سپری می‌کرد. گابریله پین در گذشته در این‌باره گفته بود:

 

«متأسفانه کلیشه‌ای احمقانه درباره بازیکنان فوتبال در اذهان عمومی ایجاد شده است. به نظر من بازیکنان کنونی متفاوت هستند. من همیشه خواندن کتاب را به ورق‌بازی و قمار ترجیح می‌دهم.» گابریله در سن نوزده‌سالگی و در سال ۱۹۷۹ اولین بازی‌اش برای تیم اصلی یوونتوس را در بین بزرگانی، چون دینو زوف، آنتونی کابرینی، مارکو تاردلی، روبرتو بتگا و... انجام داد، اما نقطه‌عطف زندگی گابریله پین همان‌جا رقم خورد. چزاره پراندلی نیز عضو آن تیم بیانکونری بود و دوستی گابریله و چزاره از همان اردوی یوونتوس آغاز شد و تا امروز ادامه یافت. البته در میان آن همه ستاره باتجربه، عجیب نبود که یک بازیکن هجده‌ساله فرصت چندانی برای درخشش نداشته باشد.

 

گابریله پین در طول آن فصل نیمکت‌نشین بود و اولین بازی‌اش را در آخرین روز مسابقات فصل سری‌آ ۱۹۷۹-۱۹۸۰ انجام داد و فقط در جریان پیروزی ۳-۰ بیانکونری مقابل فیورنتینا به میدان رفت. در سال ۱۹۸۱ گابریله پین برای کسب تجربه بیشتر در تیم‌های گمنامی، چون سانرمس و فورلی بازی کرد و در سال ۱۹۸۳ و در ۲۱ سالگی راهی پارما شد. در همان سال‌ها بود که تحول بزرگ دیگری در زندگی گابریله پین رقم خورد و او با آریگو ساکی آشنا شد.

 

سرمربی نامدار ایتالیایی که در آن مقطع هدایت تیم جوانان فیورنتینا را به عهده داشت، بعد‌ها نقش مهمی در ساخته‌شدن اندیشه‌های گابریله پین ایفا کرد و او حتی تجربه دستیاری آریگو ساکی را نیز پیدا کرد. درخشش در پارما باعث بازگشت گابریله پین به‌عنوان یک هافبک باتجربه و توپ‌نگهدار به یوونتوس در سال ۱۹۸۵ و رقم‌خوردن بهترین فصل دوران ورزشی‌اش شد. گابریله زیر نظر تراپاتونی به اوج فوتبال خود رسید و در قهرمانی بیانکونری در لیگ ایتالیا نقش‌آفرینی کرد. یوونتوس در آن فصل سری‌آ عملکردی عالی داشت و در ۸ هفته ابتدایی به پیروزی دست یافت.

 

درنهایت بیانکونری با هدایت تراپاتوتی در آن فصل به عنوان قهرمانی دست یافت و این سرمربی پرافتخار ایتالیایی در وصف گابریله پین گفت: «یوونتوس به‌دلیل حضور این بازیکن در ترکیبش موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. او بازی تکنیکی را آموخته است و شور و اشتیاق را به ترکیب تیم منتقل کرد.» در پایان آن فصل تراپاتوتی و گابریله پین از یوونتوس جدا شدند. گابریله در ادامه ۶ سال برای لاتزیو و البته ۴ سال به‌عنوان کاپیتان در این تیم بازی کرد و روز‌های درخشانی را در پایتخت سپری کرد. در سال ۱۹۹۲ گابریله پین دوباره به پارما بازگشت و افتخارات بزرگی، چون قهرمانی در جام برندگان، جام یوفا و سوپرجام اروپا را در پست بازی‌ساز کسب کرد.


کارکردن زیر نظر آریگو ساکی و چزاره پراندلی باعث شده است گابریله پین آموخته‌های ارزشمندی در چنته داشته باشد. پیش از ایتالیای روبرتو مانچینی، تیم پراندلی در ۱۵ سال گذشته بهترین ایتالیای این ادوار بود و گابریله پین زیر نظر پراندلی نقش مهمی در احیای آتزوری بعد از فاجعه جام‌جهانی ۲۰۱۰ ایفا کرد.
گابریله پین درباره حضور در دنیای مربیگری می‌گوید: «مربی‌شدن نتیجه منطقی زندگی من به‌عنوان هافبک و البته یک روشن‌فکر است. هیچ‌گاه فراموش نکنید که تلاش‌کردن کلید اصلی کسب موفقیت است. من اولین درآمدم را بعد از سال‌ها تلاش کسب کردم و به‌خوبی ارزش آن را درک می‌کنم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->